Checklista: Har du ett starkt personligt varumärke?

Det handlar om att ta kontroll över hur du uppfattas av andra - se till att bli en uppskattad profil inom ditt område.

Ladda hem

Kompetent

Du är verkligt duktig på det du håller på med och levererar alltid bästa tänkbara resultat. Du lär dig nytt och utvecklas fortlöpande.

Autentisk

Ditt varumärke måste utgå från den du verkligen är och det du brinner för - på riktigt (inte det som är trendigt eller politiskt korrekt just nu).

Bra självbild

Du ska ha en klar och realistisk bild över vem du är, vad du står för, hur du kan bidra på bästa sätt och vad som skiljer dig från andra. Du vet hur du ska maximera dina styrkor och hantera dina svagheter.

Passion

Äkta passion går inte att kopiera, den är äkta och unik för just dig.

Syfte

Framgångsrika varumärken ser sig själva som en del av något större. De har hjärtefrågor och kan kommunicera dessa. De har en genuin vilja att bidra, att göra nytta för andra.

Synliga

Syns du inte så finns du inte. Vill du bli framgångsrik måste du göra din röst hörd i relevanta forum. Kommunikation är en nyckelkompetens och en förutsättning för att lyckas.

Konsekventa

Du säger inte en sak och gör en annan. Man kan räkna med att du alltid levererar ditt varumärkeslöfte. Ditt varumärke har du alltid med dig, det är inget du kan hänga på en krok när du går från jobbet.

Målmedvetna och uthålliga

Du vet vad du vill, tänker långsiktigt och ger inte upp i första taget.

Win-win

Starka personliga varumärken söker ständigt ömsesidiga fördelar i mänskligt samspel. Vinna/vinna betyder att överenskommelser eller lösningar är fördelaktiga och tillfredsställande för bägge parter. Starka personliga varumärken ser livet som en arena för samarbete, inte konkurrens. De tycker inte heller att det är viktigast att ha rätt utan att göra rätt.

Relationsbyggare

Du lägger ner tid på att bygga och vårda dina relationer både online och offline. Du hjälper gärna till även om du inte får något tillbaka.